background_cinza2x.png

DO BLOG MANJERICÃO

  • John Soares

Cafeína emagrece ou engorda?

Atualizado: Jun 4

Em época de imediatismo a procura por suplementos que prometem milagres cresce a cada dia, entre eles a cafeína, mas será que ela emagrece ou engorda?

É sabido que o café tem a capacidade de manter uma pessoa mais alerta, mas atenta e até tirar o sono. Não é recomendado o uso da substância após as 16h00 em pessoas  que sofrem de insônia.

Vale lembrar que a cafeína não está presente só no café, há vários outros alimentos que têm uma concentração considerável de cafeína, é o caso do chá verde, chocolate, refrigerantes, guaraná e o chá preto.

Porém, a cafeína pode ser isolada e vendida em capsulas com o objetivo de emagrecimento ou simplesmente na melhora do performance física e mental.

Um estudo feito pela USP (Universidade de São Paulo), mostrou que o consumo regular de cafeína em doses corretas aumenta o desempenho de atletas e reduz a fadiga mental.

Segundos os atletas envolvidos no estudo houve uma diminuição da fadiga e o aumento de 1% de melhora na atuação física, parece pouco, mas em uma competição isto pode determinar o resultado.

cafeína emagrece

cafeína para melhor performace e emagrecer


Mas o nosso tema hoje é se a cafeína emagrece ou não. Então é sobre isto que vamos falar.

A cafeína é capaz de acelerar o metabolismo, claro que ela sozinha não faz milagres, mas associada a uma alimentação equilibrada e atividade física como resultado ela ajuda sim a emagrecer.

Sem contar que ela proporciona mais disposição do corpo, sendo assim é  possível aumentar o nível de treinos e atividades, assim tem aquela forcinha extra na perda de peso usando a cafeína.

Como tomar a cafeína para emagrecer?

Um estudo feito pela Mayo Clinic nos Estados Unidos indica o uso máximo de 400 miligramas de cafeína por dia, o que equivale a mais ou menos 5 xícaras de café.

Algumas pessoas querem se beneficiar do uso da cafeína, mas não gostam de café, portanto, a melhor forma de usar a cafeína para emagrecer é através do uso de suplementos, principalmente as capsulas. Fique de olho na dosagem de cada capsula e não ultrapasse seu limite diário.

Tomar em excesso não significa a atingir o seu objetivo mais rápido, além de trazer transtornos como insônia, agitação, taquicardia e nervosismo. Mesmo sem perceber o consumo de cafeína pode estar em excesso pois a soma dos alimentos ingeridos ao longo do dia pode ser maior do que o consumo recomendado. Se você é um atleta ou busca um desempenho acima da média ajuste as doses diárias de acordo com suas necessidades.

Cafeína emagrece

como tomar cafeína para emagrecer


Como tomar a cafeína para emagrecer?

De preferência use pela manhã, no máximo até as 16h00. Também é ótimo antes dos treinos dando aquela ajudinha extra. Ela entra na corrente sanguínea rápido, tente ingeri-la uns 15 minutos antes de ir para a academia.

E cafeína em jejum para emagrecer, pode? Se você não tiver nenhum problema de estomago, ou nenhuma restrição alimentar pode sim, agora vale lembrar que um médico ou nutricionista sempre devem ser consultados orientando assim melhor sua dieta e junto com o paciente traçar objetivos.

Para que serve a cafeína, apenas para emagrecer? Não, ela é também muito usada no aumento do rendimento de esportistas, estudantes e diminuir a fadiga física e mental.

A cafeína emagrece porque ela é estimulante do sistema nervoso central, aumenta a capacidade respiratória, a atividade mental, estimula a musculatura e tem efeito termogênico.

cafeína engorda ou emagrece


Veja e nosso site outros alimentos interessantes para melhor saúde: maca peruana, tribullus terrestes, guaraná, cacau, gengibre e  chá verde.

Vamos por em prática: alimentação + atividade física + cafeína = a resultado desejado.

Leia também em nosso blog:

  1. O chá da moda para emagrecer

  2. Quantas calorias devo ingerir por dia

  3. Fibras que ajudam a manter o peso

  4. Mude sua vida através da alimentação

  5. Dietas restritivas

Gostou? Deixe seu comentário aqui em baixo e compartilhe com os amigos.

Somos uma loja de produto naturais com mais de 330 itens a granel. Estamos localizados em São Paulo, Parque São Domingos, Zona Oeste, Pirituba.

O melhor do produto natural com qualidade, sempre dicas e receitas incríveis para uma vida melhor.

Veja nossa página de receitas e aprenda a fazer pratos simples, saborosos e com ingredientes naturais.

Nossa loja virtual é segura e você compra alimentação saudável, veganos, vegetarianos, feira orgânica, produtos sem glúten e sem lactose: www.loja.emporiomanjericao.com.br.

Quer receber nossa newsletter semanal? Clique aqui e se cadastre.

#capsulasdecafeína #insonia #dieta #cafeína #emagrecer #cafeínaemagrece #comoemagrecer

1 visualização0 comentário

Posts Relacionados

Ver tudo

SIGA NOSSO INSTAGRAM

instagram.png

PERGUNTAS FREQUENTES

What is Model Maintenance?


Model Maintenance is a subscription service where we take care of all the hassles that come with maintaining your home. Our membership allows homeowners to enjoy the convenience of renting with the benefits of home ownership. This includes routine preventative maintenance, on demand home concierge, remodels and much more. We are committed to providing premium service quality for your home. We vet all of our service providers to make sure we are providing the highest level of service for our customers.




Why choose Model Maintenance?


Model Maintenance is your one stop shop for all things home maintenance. No longer are homeowners required to sift through their rolodex of vendors or find a service technician online without having any control of cost or quality of labor. We provide homeowners with upfront costs, and service providers we trust. When it comes to construction, although nobody can predict everything, with Model Maintenance we make sure you know everything as it's happening. Our customers can relax knowing their home is in good hands.




What is a Model Maintenance subscription?


We at Model Maintenance understand how demanding life could be. Caring for your home can be complicated, expensive, and time consuming. With a Model subscription, we make maintaining your home simple and affordable. Our subscription plans provide top of the line maintenance for your whole house as well as Repair Concierge gauranteeing you our lowest prices on any home repairs. Our preventative maintenance schedules have been designed to keep your home running efficiently and prolong the life of your home and appliances.




What is a Home Inspection Report?


Upon signing up for our Model Maintenance subscription, our Model Pros will conduct a thorough inspection of your home. This limits the amount of large repairs you need by reviewing and addressing issues before they arise. Our customers will be provided with an annual home health report, which will detail the condition of your home so you will not have to worry about unexpected costly surprises.




As a member, when can I request Repair Concierge service?


Concierge services and standard service requests are available to Model Maintenance members immediately after signup.




How often can I schedule service?


Our preventative maintenance services are designed with your homes optimal health in mind. Our services range from Monthly, Quarterly, half yearly, and yearly services. When it comes to our Repair Concierge, we are always available to assist you with any issues that arise.




Can my plan be transferred if I sell my home?


If your property changes ownership during the membership period, membership may be transferred to the new owner by calling us at (323) 522-2383. If you are a current subscriber moving to a new property, a transfer fee may be required for your new property.




How do I submit a service request?


You can schedule an appointment or submit a service request via our website chat feature, email us at info@modelmaintenance.com, or you can give us a call at (323) 522-2382.




When will my repair take place?


Repair services are available Monday through Friday during regular business hours, except holidays. An additional expense may apply for weekend, holiday, and evening service.




How do you select the pros sent to my home?


From our years of experience in commercial and residential property management, we have been able to secure some of the most highly qualified and talented technicians in the business. We work with high quality providers and consistently track delivery metrics to send you the right help for the job you need. Our team monitors for appropriate licensing and insurance, as well as reviews the online reputation of our employees, and follows up to make sure you are consistently satisfied.




What if the job is outside the scope of Model Maintenance?


In the event that there is a job that we cannot do ourselves, we will arrange for one of our pre-approved third-party vendors to do the work. We will oversee the work ensuring it meets our Model Maintenance standards.




Can I become a Model Maintenance member if I own a duplex?


We do service duplex homes. Each unit will requires its own subscription - if both units are signing up together, each unit will get 30% discount on any membership package. If only one unit is signing up they will get a 20% discount off the standard membership pricing.




Does Model Maintenance service 3+ unit properties?


We service larger properties through our Model Property Management company.




How does 1-2-3-QUOTE work?


We want to show you what quick and efficient work looks like, so we created the 1-2-3 QUOTE system. After you submit a quote request:

  1. Within 1 day you will receive a call to schedule your service or initial visit.
  2. After booking, we will visit your home within 2 days. You will receive a text from the technician notifying you that they are on their way and will be able to track them live to see their ETA.
  3. You will receive your quote within 3 days after your home visit.
*applies to business days only




What forms of payment do you accept?


We accept credit, debit, ACH, and personal checks. We only take credit and debit cards up to $500 - above $500 another form of payment must be used.




What are you doing to protect customers from COVID-19?


We are closely monitoring the CDC and health community's guidance regarding COVID-19 and making sure that we are taking every precaution to protect our customer and community. Some of the measures we are taking include:

  • socially distancing and keeping at least 6 feet from people
  • always wearing protective equipment including mask and gloves
  • washing hands thoroughly with soap and warm water for at least 20 seconds
  • carrying alcohol based hand sanitizer for when washing with soap and water is not possible
  • staying home when sick
We are continuing to service our community while also making sure to keep people safe.




What is your cancellation policy?


Although we appreciate ealry notice, we understand that last minute changes may happen. Appointments may be cancelled up to 24 hours before your scheduled visit for a full refund. Please call us about any scheduling changes: (323) 522-2382.